- Vídeo doméstico, bricolage electrónico Carlos Trigueros • ilustraciones: Menchina Ayuso. Artículo para la revista Acción Paralela #5. [16 de Septiembre 1999]
— David Graeber, author of Toward an Anthropological Theory of Value In coupling two troubled words together, Lovink and Scholz open up a whole new terrain for reality hacking. Under this banner they have assembled a top mob who make their own rules and show you how to live by your own rules too. Essential reading for all the artists of making the impossible possible.
—McKenzie Wark, author of A Hacker Manifesto and Gamer Theory The Art of Free Cooperation explores viable alternatives to forced collaborations under the over-arching principle of competition proper to neo-liberal regimes. The irreducible sociality of economic production opens up the possibility of redesigning the social here and now, through an experimental practice which cannot wait for the day after the revolution.
Reinvigorating reading for those who dream (and practice) advanced exit strategies from the false choice between twentieth-century State-socialism and free market economics.
—Tiziana Terranova, author of Network Culture: Politics for the Digital Age
-
ESTETICA RELACIONAL, Bourriaud, Nicolás. Adriana Hidalgo Ed. 2006
POSTPRODUCCIÓN, Bourriaud, Nicolás, Adriana Hidalgo, Ed.
- http://www.autonomedia.org/
- El documento videográfico: rematerialización e intertextualidad. Autores: Francisco Suárez García Localización: Plástica, imagen y educación : cursos I, II, III y IV / coord. por Esteban Tranche Fernández, 1996, ISBN 84-7719-541-2 , pags. 133-139
- Desvíos de lo real. El cine de no ficción. Antonio WEINRICHTER. Editor T&B EDITORES. ISBN-13 9788495602633. ISBN 8495602636
- La forma que piensa. Tentativas en torno al cine-ensayo. Antonio WEINRICHTER. Desmontaje, film, vídeo/Apropiación, reciclaje. Juan Guardiola (coord.). 1993D.L.V.741-1993.ISBN:84-482-0131-0. Editorial:IVAM/MNCARS/ARTELEKU/CGAI/KWWVF.
- El animal público.- Delgado, Manuel (1999) Barcelona: Anagrama.
- Guerra, Carles (2003) Després de la notícia. Documentals postmèdia. Barcelona: Centre de Cultura Contemporània de Barcelona i Diputació de Barcelona. [Texto en catalán, castellano e inglés].
- La representación de la realidad. Cuestiones y conceptos sobre el documental. Nichols, Bill (1997 [1991]). Barcelona: Paidós.
- "La política de la verdad. Documentalismo en el ámbito artístico" en 'Ficcions' documentals. Steyerl, Hito (2004) Págs. 22-22. Barcelona: Caixaforum. [Texto en catalán, castellano e inglés]
- Creación colectiva. Casacuberta, David (2003) .En Internet el creador es el público. Barcelona: Gedisa.
- Techniques of the Observer. On Vision and Modernity in the Nineteenth Century. Crary, Jonathan. (1999) Cambridge, MA y Londres: MIT Press. (1ªed. 1992).
- Digital Aesthetics. Cubitt, Sean (1998) Londres: SAGE.
- Velocidad de escape. La cibercultura en el final del siglo. Dery, Mark (1998) Madrid: Siruela.
- "Manifiesto para cyborgs: ciencia, tecnología y feminismo socialista a finales del siglo XX". En Ciencia, cyborgs y mujeres. La reinvención de la naturaleza. Haraway, Donna (1995) Madrid: Cátedra. (pp. 251-311). (1ª ed. 1991)
No hay comentarios:
Publicar un comentario